Skip to main content

Comarch OCR to oprogramowanie chętnie wybierane przez biura rachunkowe oraz przedsiębiorstwa. Co go wyróżnia? I do czego jest wykorzystywany? Tego dowiesz się z przygotowanego przez nas wpisu. Na wstępie warto wiedzieć, że programy do skanowania faktur, takie jak Comarch OCR, w ostatnich latach diametralnie odmieniły rynek księgowy. Warto poznać je bliżej. Być może program OCR do faktur okaże się rozwiązaniem idealnym dla Twojej firmy?

OCR – co to jest?

OCR i faktury to doskonałe połączenie, które doceniły już tysiące przedsiębiorców. Dlaczego? Zacznijmy od tego, czym jest wspomniany OCR. Akronim ten powstał od angielskich słów Optical Character Recognition. To technologia służąca do optycznego rozpoznawania tekstu. Ogromną zaletą, jaką posiada system OCR, jest to, że może on rozpoznawać zarówno pojedyncze znaki, jak i całe ich ciągi zebrane w tekst.

Dlaczego warto wybrać Comarch Optima OCR?

System OCR od Comarch to niezwykle przydatne, nowoczesne narzędzie, które stworzono z myślą o współczesnych przedsiębiorcach oraz biurach rachunkowych. Dzięki niemu możliwe jest usprawnienie digitalizacji wszelkich faktur. Wystarczy zaledwie kilka chwil, aby dowolną papierową fakturę wprowadzić do systemu. Dodatkowo Comarch OCR połączony jest z systemem ERP, co czyni go idealnym programem dla biur rachunkowych oraz przedsiębiorstw.

Inne powody, dla których warto wybrać OCR do faktur od Comarch to:

  • możliwość rozpoznawania nie tylko faktur polskich, ale także niemieckich;
  • możliwość obsługi zarówno faktur papierowych, jak i elektronicznych;
  • duża skuteczność oraz wygoda użytkownika;
  • rozpoznawanie wielu pozycji, także z wielostronicowych faktur (np. numer dokumentu, NIP, data wystawienia, waluta itp.).

Jak Comarch OCR może usprawnić działanie Twojej firmy?

Comarch Optima OCR pozwala oszczędzić czas i to na dwa sposoby. Po pierwsze wszystkie kluczowe dane są automatycznie odczytywane i katalogowane przez program. Eliminuje to potrzebę żmudnego, ręcznego przepisywania informacji z faktur. Po drugie system OCR do faktur ułatwia wyszukiwanie potrzebnych danych w przyszłości – wystarczy tylko kilka kliknięć myszką. Dzięki temu pracownicy mogą poświęcić swoją energię oraz zaoszczędzony czas na inne ważne zadania.

Dzięki systemowi OCR od Comarch digitalizacja faktur to tylko cztery proste kroki:

  1. zeskanowanie lub sfotografowanie faktury,
  2. wgranie pliku ze skanem/zdjęciem do usługi Comarch OCR, który ją przetwarza i przesyła dane do systemu ERP,
  3. weryfikacja poprawności danych,
  4. zatwierdzenie gotowego dokumentu w systemie ERP.

Wybierz nowoczesne rozwiązania

Postaw na nowoczesne rozwiązania i wprowadź system OCR do faktur w swojej firmie lub biurze rachunkowym. Przekonaj się, jak bardzo ułatwi on Twoją pracę. My chętnie pomożemy Ci w jego wdrożeniu.