Programy dla biur rachunkowych

Comarch ERP Optima Analizy BI dla biura rachunkowego

Słyszałeś już o Comarch BI? Oferowany przez firmę Comarch program ERP Optima Analizy BI jest przydatnym narzędziem służącym do budowania raportów i analiz na bazie wprowadzonych wcześniej informacji. Dostępne jest ono w wersji podstawowej – kierowanej do firm oraz rozszerzonej – posiadającej funkcjonalności dedykowane biurom rachunkowym. Analizy BI to nowoczesne rozwiązanie, które sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie.

Optima Analizy BI – wygodne rozwiązanie dla biur

Optima BI dla biur rachunkowych daje możliwość tworzenia raportów dla wielu baz firmowych jednocześnie, co ułatwia i usprawnia pracę. Raz przygotowany raport można szybko i w prosty sposób przesłać do wszystkich zdefiniowanych w programie klientów biura (co ważne, dla każdego klienta raport zawiera tylko jego dane). Jeżeli biuro  prowadzi księgowość danej firmy, ma dostęp do danych sprzedażowych, faktur itp. Dzięki temu może ono wprowadzić dla swoich klientów raportowanie np. stanu zapasów, trendu sprzedaży produktów itp. Aby klient otrzymywał raporty, wystarczy przypisać je za pomocą opcji subskrypcji e-mail. System zajmie się resztą.

Raportowanie w Optima BI

Tworzenie raportów na wielu bazach, jakie umożliwia Optima BI, jest niezwykle użyteczne, ponieważ pozwala przedstawić na jednym zestawieniu dane klientów z wielu baz danych, bez konieczności przełączania się pomiędzy nimi. Możliwa jest między innymi weryfikacja ile operacji nierozliczonych u wszystkich klientów.

Przedstawienie wszystkich danych na raporcie może się odbywać na różne sposoby (możliwe tylko w wersji rozszerzonej):

  • całkowita liczba wszystkich operacji nierozliczonych,
  • liczba operacji nierozliczonych z podziałem na klientów.

Jakie jeszcze funkcjonalności oferuje Optima Analizy BI? Rozbudowaną możliwość wysyłki raportów za pośrednictwem subskrybcji e-mail – bez problemu można ją dostosować do upodobań klienta. Najmniejszego problemu nie sprawia zmiana:

  • adresu, na jaki przychodzi powiadomienie;
  • częstotliwości raportowania;
  • rodzaju przesyłanych raportów.

Wszystko dzieje się automatycznie, wystarczy tylko kilka kliknięć myszą. Dzięki temu, z pomocą programu ERP Optima Analizy BI, biura rachunkowe oszczędzają czas potrzebny na ręczne przygotowanie i wysłanie tego typu sprawozdań do klientów. Co więcej, Comarch ERP Optima Analizy BI pozwala na tworzenie własnych raportów lub korzystanie z gotowych wzorów, opracowanych na podstawie doświadczeń współpracy z ponad 85 tysiącami firm.

Szeroki wybór raportów

Optima BI to ponad 100 gotowych raportów, dotyczących każdego aspektu prowadzenia firmy. Lista obejmuje między innymi:

  • raporty sprzedaży,
  • raporty sprzedaży rok do roku,
  • raporty zakupów,
  • raporty dotyczące płatności,
  • raporty księgowości (ER, KP, KK),
  • raporty rejestrów VAT,
  • raporty dotyczące kadr i płac,
  • raporty płatności na dzień,
  • raporty dotyczące magazynu,
  • raporty dotyczące środków trwałych,
  • raporty dotyczące CRM,
  • raporty handlowe,
  • raporty rozrachunków księgowych.

Comarch BI Point Menadżer

W oparciu o ponad 40 lat doświadczenia firma Comarch stworzyła nowe narzędzie klasy Business Intelligence. Powstało ono z myślą o biurach rachunkowych korzystających z systemu Comarch ERP Optima, które umożliwia przedsiębiorcom wkroczenie w nowy model biznesowy i być nie tylko księgowym, ale również analitykiem i doradcą klienta. Platforma analityczna BI Point Menadżer integruje się z bazą danych programu Optima, skąd pobiera dane, które zostają przetransformowane do odpowiednich modułów analitycznych, tak aby użytkownik mógł z nich korzystać w postaci predefiniowanych raportów i dashboardów.
Dzięki BI Point Menadżerowi Twoje biuro rachunkowe może dynamicznie reagować na potrzeby każdego klienta. Zapewnia mu także dostęp do wszelkiego rodzaju statystyk ułatwiających prowadzenie biznesu. Dzięki pomocy BI Point Menadżer, możesz sprawnie przygotować dowolnego typu raport czy zestawienie dla swojego klienta, a następnie je udostępnić za pomocą webowej platformy.

Poznaj BI Point Menadżera bliżej

BI Point Menadżer od Comarch jest odpowiedzą na wszelkie potrzeby przedsiębiorcy. Co czyni go narzędziem idealnym?

  • Możliwość wymiany informacji pomiędzy biurem rachunkowym a klientem biura za pomocą modułu komentarze.
  • 100% webowość, co zapewnia stały dostęp do bieżących analiz.
  • Ciekawe formy wizualizacji danych, takie jak wskaźniki, wykresy, mapy.
  • Możliwość samodzielnego tworzenia natychmiastowych analiz ad–hoc.
  • Intuicyjność – program nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej.
  • Responsywny design, ułatwiający korzystanie również na smartfonach i tabletach.
  • Możliwość generowania wydruków z programu Comarch ERP Optima bezpośrednio do platformy.
  • Automatyczne ładowanie i oczyszczanie danych, zgodnie z ustalonym harmonogramem.

BI Point Menadżer to coś więcej niż narzędzie raportowe. To niewątpliwie także połączenie szerokiej wiedzy i bogatego know-how, w wyniku którego powstają predefiniowane obszary analityczne. Zawierają one dawkę informacji posegregowanych w taki sposób, aby zagwarantować użytkownikowi jak największą ilość przydatnej wiedzy, która wspomoże kierowanie firmą.

Wszyscy użytkownicy BI Point Menadżera otrzymują dostęp do obszarów, w ramach których odnajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania:

  • Handel: Jakie kwoty sprzedaży i zakupu wiążą się z wystawionymi oraz otrzymanymi fakturami? Jakie produkty zostały przyjęte na magazyn? Które z moich produktów sprzedają się najlepiej, a które najsłabiej? Którzy z moich kontrahentów są najbardziej dochodowi?
  • Logistyka: Jak rotują poszczególne produkty? Które ze stanów magazynowych należy uzupełnić? Jakie produkty zalegają w magazynach?
  • Płatności: Ile powinienem zapłacić biuru rachunkowemu prowadzącemu moją księgowość? Kto jest moim największym dłużnikiem a kto wierzycielem? Które z moich należności i zobowiązań są przeterminowane i o ile?
  • Księgowość: Jakie kwoty podatków pozostały mi do zapłaty? Jaki wynik finansowy osiągnęło moje przedsiębiorstwo? Jaką składkę ZUS powinienem zapłacić? Jakie koszty poniosła moja firma? Jaki zysk lub stratę osiągnęła? Jak wyglądały obroty oraz salda na kontach? Jak przedstawiają się bilans czy rachunek zysków i strat?  Jakie koszty są związane z samochodami firmowymi? Jakie koszty amortyzacji ponosi firma w związku z posiadanymi środkami trwałymi?
  • Kadry i Płace: Jakie koszty są związane z moimi pracownikami i jak to się przedstawia w kontekście wydziałów firmy? Którzy z pracowników zasłużył na premię? Jakie są dane personalne mojego pracownika? Ile urlopu pozostało mu do wykorzystania? Kiedy wygaśnie umowa mojemu pracownikowi, a kiedy wypada termin jego badań?

Wdrożymy Comarch BI u Ciebie!

Jako sprawdzony partner Comarch oferujemy profesjonalną pomoc we wdrożeniach systemów ERP. Jeżeli także i Ty chcesz zacząć korzystać z tych nowoczesnych programów dla biur rachunkowych, oferujemy pełne wsparcie. Działamy na terenie Bydgoszczy oraz całego województwa kujawsko-pomorskiego.

Gotowy by zacząć z nami współpracę?